perjantai 17. tammikuuta 2014

Toinen valmis taulu näyttelyä/näyttelyitä varten

Vakiokehystäjäni laittoi pillit pussiin vajaa vuosi sitten. Olen siis taas joutunut palaamaan Lahden kalliisiin liikkeisiin, jos jotain tekelettäni haluan kehystää. Koska vanhoja, kehystettyjä tauluja lojuu nurkat täynnä ja niissä on rahaakin kiinni aika summa, niin maalailen nykyisin mieluummin canvas-pohjalle. Siinä siis taulu jatkuu reunan yli ja sen voi ripustaa sellaisenaan. Tai jos joku haluaa kehystää, niin ammattikehystäjä sen kyllä pystyy tekemään.

Vein viime viikolla yhden tilaustyön kehystettäväksi ja ensimmäisen kerran kävi niin, että pohja oli vinkkura. Minulle soitetttiin, että kehystä ei voi laitaa, kun heitto on niinkin suuri kuin 1,5cm. En kyllä yhtään paljaalla silmällä nähnyt moista, mutta pakko kai se on uskoa. Kehykselle tuli siis hintaa korjattuna 20€ lisää, yhte. 64€. Mitä tässä nyt kehtaa sitten tutulta pyytää tekopalkkaa.. taitaa tulla persnettoa ja vahvistaa päätöstä, että en enään ns. tilaustöitä tee.

Tässä kuitenkin yksi canvas-taulu. Yritän näitä nyt tehdä, josko minulla on näyttelypaikka kesäksi. Vähän on epävarma olo, enkä ole esim. Karirannan kahvilasta saanut mitään vastausta kyselyyni, että onko minulla varausta kesälle vai ei. Miekankosken kahvila täytyy vielä jossain vaiheessa varmistaa.

Taulun nimi on Syksyn satoa II. Kakkonen sen vuoksi, että olen jo vähän samantapaisen taulun maalannut, mutta suurempana. Aina ei tule uusia ideoita, mutta kai omiaan saa käyttää. Ja koskaan kahdesta taulusta ei tule identtisiä, ei sitten millään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti